IDENTYFIKACJA WIZUALNA
Identyfikacja wizualna firmy (corporate identity) to niezwykle istotny element wizerunku firmy – określa jej tożsamość, pozwala wyróżnić ją z otoczenia i uczynić jedyną w swoim rodzaju. Za pomocą identyfikacji wizualnej firma komunikuje otoczeniu swoją filozofię, zasady, przyjętą strategię działania. Jeśli CI jest spójne, przemyślane i konsekwentne, firma odbierana jest jako rzetelny i profesjonalny partner, z którym warto współpracować.
Tożsamość firmy można kształtować na 3 poziomach:
Identyfikacja wizualna (corporate identity): firmowe kolory, logo z ew. wariantami, czcionki, nośniki takie, jak: papier firmowy, koperty, wizytówki, opakowania, materiały reklamowe, systemy wystawiennicze, tablice informacyjne, wystrój firmy, gadżety,etc. Zasady posługiwania się znakami i kolorami firmowymi zawarte są w tzw. Księdze Znaku.
Komunikacja firmowa (corporate communication) – reklama, public relations itd.
Kultura organizacyjna (corporate behaviour) – normy, wartości, zachowania, itd.
Agencja SIGMA oferuje profesjonalną pomoc w przygotowaniu systemu identyfikacji wizualnej firmy.